Na internetu máte jen pár vteřin, abyste čtenáře zaujali natolik, že se rozhodne nakoupit právě u vás. Konkurence je v některých oborech veliká, obzvláště v této pandemické době. Je určitě důležité se nějak odlišit. To ale neznamená, že musíte začít své prodejní texty přepisovat do „kreativnější“ podoby. Naopak. Pište jednoduše, srozumitelně a buďte přitom sami sebou.
Méně je více
Váš zákazník musí na webu rychle pochopit, co získá tím, že si váš výrobek/službu koupí. Jaký z toho bude mít užitek? Co mu to přinese? Kolik ho to bude stát? Nezajímáte ho vy (alespoň ne v první chvíli), zajímá ho to, aby vyřešil svůj problém.
Klient nechce nebo nemá čas ani náladu studovat kvanta textu. Chce zkrátka dostat všechny potřebné informace pod nos. Stručně a přehledně. Jakékoli odvádění jeho pozornosti způsobí, že ho dohledávání přestane bavit, váš web zavře a půjde se podívat jinam.
Svého zákazníka musíte důkladně poznat
Ukažte svému zákazníkovi, že mu rozumíte. Že znáte jeho problémy, chápete jeho obavy a starosti. Pokud se do klienta dokážete vcítit, bude pro vás mnohem snazší napsat text, který osloví právě jeho. Pak totiž můžete prodávat emoci, užitek, řešení jeho problému. Technické parametry si schovejte na další odstavec.
Místo batohu s nejmodernějším, prodyšným zádovým systémem prodávejte ,,suchá záda i po 30 km tůře.
Zaujmete, protože řešíte konkrétní problém. Teprve potom se bude váš zákazník zajímat o to, jakým způsobem těch suchých zad docílíte 🙂
Jestliže ještě nemáte svou cílovou skupinu dokonale zmapovanou, pusťte se do toho.
NA CTA záleží
Bez výzvy k akci (CTA) není prodej. Ani tady to nepřehánějte s kreativitou. Riskujete totiž, že zákazník nepochopí, co má udělat.
Jasně, mohli byste u zmiňovaného batohu použít Hodit batoh na záda místo Vložit do košíku. A klidně to udělejte, pokud vaše cílová skupina mluví tímto jazykem. Jestliže však hrozí, že vám neporozumí, zůstaňte u jednoduchosti.
Chcete, aby si čtenář stáhl váš e-book? Vytvořte CTA tlačítko s názvem Stáhněte si e-book. Má se k vám objednat na konzultace? Použijte třeba Objednejte si konzultaci ještě dnes místo Můžeme si o vaší situaci popovídat nad šálkem kávy.
Že na tom není nic kreativního a používá to každý druhý? Používá. Protože to funguje.