Má smysl psát ještě dnes firemní blog? Nestačí být aktivní na sociálních sítích? A co tam vlastně pořád psát? Tohle jsou nejčastější otázky, které mi klienti pokládají, když se jich zeptám, zda a kam tvoří obsah. Dnes bych vám ráda ukázala, proč se vám psaní firemního blogu stále vyplatí.
1. Ukážete, co a jak děláte
Díky psaní blogu svým zákazníkům ukazujete, co a jak děláte. Můžete je pozvat do zákulisí, informovat o novinkách, sdílet testy výrobků, které prodáváte, tvořit návody apod.
- Vyrábíte šperky? Natočte video a ukažte, jak právě vznikají náušnice.
- Jste finanční poradce? Napište článek z praxe, jak může podnikatel získat hypotéku.
- Vyrábíte dřevěný nábytek? Řekněte čtenářům, jak o něj pečovat.
- Věnujete se interiérovému designu? Ukažte své realizace stylem Předtím a Potom…
Možností je opravdu nespočet. Pro klienta není důležité jen vidět, co děláte, ale také styl, kterým komunikujete. Pokud poskytujete služby, je více než pravděpodobné, že si s klientem musíte také lidsky sednout. Zda tomu tak bude se dá odvodit i z vašeho blogu.
2. Budujete důvěru a vztah se zákazníkem
Prostřednictvím kvalitního obsahu lze velmi dobře vybudovat vztah se zákazníkem. Jak? Váš zákazník přijde na web proto, že řeší nějaký problém. Chce například začít běhat a hledá vhodné boty. Protože je začátečník, má jen mlhavou představu o tom, co potřebuje. A ještě menší představu o tom, jak běhat správně, co si obléct v chladném / horkém počasí, kam si uložit láhev na pití apod.
Dejme tomu, že máte v nabídce 20 druhů běžeckých bot + funkční oblečení. Zákazník přijde, prohlédne si nabídku, přečte si pro jaký terén jsou boty vhodné, narazí na slova jako drop, trail, xx druhů podešví a lehce zmaten odejde googlit, cože by si měl koupit.
A pak narazí na web konkurence, která je možná o něco dražší, ale pravidelně píše články nebo sdílí videa. Vysvětluje, jaké boty a proč jsou vhodné na asfalt. Co musí splňovat bota, kterou chcete vzít do hor. Jaký je rozdíl v jednotlivých podrážkách. Jak s během začít a nezničit se. Jaké nejčastější chyby začátečníci dělají…
Klient se začte (získá odpovědi i na to, co sice původně řešit nepřišel, ale zjistí, že se mu to hodí), usoudí, že tady toho o běhání opravdu hodně ví a nakoupí. Až bude hledat radu, bude vědět, kam jít. Začne firmu sledovat na sítích. Doporučí přátelům. Bude se vracet 🙂
3. Obsah můžete sdílet na sociální sítě
Články, videa, tipy a rady můžete ze svého webu postovat i na sociální sítě. Zajistíte si tak stále nová témata pro své fanoušky. Obsah lze sdílet, upravovat, recyklovat. Delší článek na blogu můžete na sítích rozdělit třeba na seriál. Možností, jak s obsahem pracovat, je mnoho.
4. Budete vidět (nejen) ve vyhledávačích
Lidé, když něco hledají na Googlu, využívají většinou odkazy na prvních dvou, možná třech stránkách. Každá firma má ambice být tedy „co nejvýš“. Pravidelným psaním blogu si tuto pozici posílíte. Vyhledávače upřednostňují weby s aktualizovaným obsahem.
Jak vám bude přibývat obsah, přibude i klíčových slov, pod kterými vás zákazníci ve vyhledávačích najdou. Pokud bude obsah kvalitní, budou jej lidé sdílet i na sítích = budete celkově víc vidět.
5. Upevníte pozici experta v oboru
Posílíte svou pozici odborníka v daném oboru. Mohou se na vás obracet nejen zákazníci, ale i potenciální partneři. Ti mohou vzejít klidně i z konkurence. Takto to funguje třeba u freelancerů. Pro příklad – copywriterovi přijde poptávka, kterou pro svou vytíženost nemůže přijmout. Může vám ale doporučit někoho, koho sám uznává jako odborníka.
Přemýšlíte o tvorbě firemního blogu, ale nevíte, jak začít? Potřebujete poradit s tématy, se strategií? Napište mi na asistentka@veronikahalakova.cz